Velkommen til min lille verden:))

Så moro at du har funnet veien inn til meg,her finner du litt av hvert alt fra håndarbeide som jeg er veldig glad i og litt hage som jeg prøver å få orden på:) Vi bygde huset i 1987 og flyttet inn våren 1988 så det begynner å bli noen år nå.Hage har ikke blitt prioritert da mannen i huset overhode ikke hadde interesse av sånt tull som han sa:)
Og jeg klarte ikke å gjøre noe med det selv da jeg jeg kronisk syk med mye smerter:( Men nå ser det ut for at jeg har fått han på lag med meg og da er det best å smi mens jernet er varmt:) Fort går det ikke for han og har en kronisk sykdom:( Men vi kommer langt med godt samarbeid og ikke minst tålmodighet,vi har masse plass og ta av da vi bor på et småbruk;))



Alle bildene er klikkbare hvis dere vil se dem bedre:))

tirsdag 21. juni 2011

Gunn driver med noe ho overhode ikke har prøvd før:)

Jeg skal få meg Rindalsbunad  på  50 års dagen min med min snille mamma,og i den forbindelse så var jeg kanskje litt for stor i kjeften da jeg sa at jeg gjerne ville brodere og montere skjorten selv:)) Så no fant jeg ut at jeg måtte til med dette prosjektet;)  Har montert mange skjorter til nordmørsbunaden (29stk) så montringa skal gå greit selv om det ikke er helt samme metode som er brukt. Har heldigvis skjorten til ho mamma å se etter det er ei god hjelp;))

Her har jeg så vidt begynt så får vi se hvor fort det går:)

Her er det bare å ha tunga rett i munnen og godt syn noe jeg ikke har:( Men man kan da ikke gi seg for det er for godt ho mamma:))

Ermkrage:)

Syns forklaringa ser gresk ut,men finner sikkert ut av det:)

Å sånn ser den ut:) Bare nydelig spør du meg:)) Var ikke i tvil hvilken jeg skulle velge av Nordmørsbunaden og denne:) Og så kommer jeg opprinnelig fra Rindal`n det er den nordmørs kommunen som ikke strander til sjø.
Ps. bildene er klikkbare så du får se dem litt større:))
Klemmer fra Gunn:)

3 kommentarer:

Unknown sa...

Nyyyyydelig bunad. Skjønner at du vil ha denne. Men for en jobb å brodere skjorta. jeg synes du er utrolig flink
ha en flott tirsdag
Klem

Anonym sa...

Rindalsbundaden er helt klart en nydelig bunad. Var litt skeptisk i starten da jeg så den, men blir bare finere og finere. :-) Og jeg har en snill svigermor som kjøpte den til meg. Bare så synd den ikke har en utgave for menn også! Skulle så gjerne kjøpt en til mannen min!

Gunn:) sa...

Ja Rindalsbunden er bare nydelig:) Gle meg til den blir ferdig noe som er sikkert at det blir ikke dette året:) Mamma holder på med bunad til barnebarne som fylte 30 i Mars no så den må bli ferdig først:)
det er veldig synd at det ikke finnes herremodell av den,men mannsbunaden til Nordmørsbunaden er heller ikke å forakte:)